Options
Profesijos mokytojų profesionalumo tobulinimas ir karjeros valdymas
Kiseliova, Loreta |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Nors karjeros valdymas ir profesionalumo tobulinimas aktualus tiek mokslinėje literatūroje, tiek švietimo dokumentuose, tiek praktikoje, tenka konstatuoti, jog stokojama tyrimų profesijos mokytojų profesionalumo tobulinimo ir karjeros valdymo srityje. Tai suponuoja mokslinę problemą: kokios profesijos mokytojų profesionalumo tobulinimo ir karjeros valdymo galimybės? Tyrimo objektas – profesijos mokytojų profesionalumas ir karjeros valdymas. Tyrimo tikslas – teoriškai išanalizuoti ir empiriškai pagrįsti profesijos mokytojų profesionalumo tobulinimo ir karjeros valdymo galimybes. Tyrimo uždaviniai: 1). Išanalizuoti mokslinę literatūrą ir dokumentus profesijos mokytojų profesionalumo tobulinimo ir karjeros valdymo klausimais; 2). Ištirti administracijos, profesijos mokytojų požiūrį į profesionalumo tobulinimą ir karjeros valdymą; 3). Atlikti profesijos mokytojų profesionalumo tobulinimo ir karjeros valdymo (vieno atvejo) analizę X organizacijoje. Tyrimo metodai: teorinė mokslinės literatūros ir dokumentų analizė; anketinė apklausa; atvejo analizė. Teoriniai šio darbo aspektai suteikia galimybę atkreipti dėmesį į profesijos mokytojų profesionalumo tobulinimo ir karjeros valdymo problemas, kur tai dažniausiai siejama su atestacijos procesu, t. y. perėjimu iš vienos karjeros stadijos į kitą. Darbo mokslinį naujumą atskleidžia autorės siekis parodyti profesijos mokytojų profesionalumo tobulinimą ir karjeros valdymą kaip mokymosi visą gyvenimą būtinybę, išeliminuojant vien tik karjeros siekimą. Praktiniu požiūriu gauti tyrimo duomenys gali būti reikšmingi, siekiant atskleisti efektyvų profesionalumo tobulinimo procesą, užtikrinant sėkmingą profesijos mokytojų karjeros valdymą. Tyrimas atskleidė, kad profesionalumo tobulinimas - vienas iš veiksnių, efektyviausiai padedančių profesijos mokytojui pačiam valdyti savo karjerą. Tyrimu patvirtinta hipotezė, jog profesijos mokytojų profesionalumo tobulinimas ir karjeros valdymas vyks sėkmingai, jeigu bus sudaromos sąlygos sistemingam profesijos mokytojų profesionalumo tobulinimui darbo vietoje ir už jos ribų, bus stebimas ir įvertinamas jų profesionalumas ir atitinkama karjera.
Although career management and professional development are relevant both in scientific literature, in educational documents and in practice, there is a lack of research in the area of professional development and career management of vocational teachers. This implies a scientific problem: what are the opportunities for professional development and career management of vocational teachers? The subject of the research is the professionalism and career management of vocational teachers. The aim of the research is to theoretically analyze and empirically substantiate the opportunities for professional development and career management of vocational teachers. Tasks of the research: 1). To analyze scientific literature and documents on professional development and career management of vocational teachers; 2). To study the attitude of administration, vocational teachers to professional development and career management; 3) . To carry out the professional development of professional teachers and career management (one case) analysis in X organization. Research methods: theoretical analysis of scientific literature and documents; questionnaire; case study. Theoretical aspects of this work provide an opportunity to draw attention to the problems of the professional development of vocational teachers and career management, where it is most often associated with the certification process, ie. y. transition from one career to another. The scientific novelty of the work is revealed by the author's aim to demonstrate the professional development of vocational teachers and career management as a necessity for lifelong learning, by eliminating career aspirations. From the practical point of view, the research data can be significant in order to reveal an effective professional development process, ensuring successful career management of VET teachers. Research has shown that professional development is one of the most effective factors in helping a vocational teacher manage his career. The study confirmed the hypothesis that the professional development of vocational teachers and career management will be successful, provided that the systematic improvement of the professionalism of VET teachers in and outside the workplace will be monitored, and their professionalism and careers assessed.