Options
Gamtinėmis dujomis veikiančio dyzelinio variklio energinių ir ekologinių rodiklių tyrimas
Disertacijos gynimo komisijos pirmininkas / Dissertation Defence Board Chairman | |
Slavinskas, Stasys | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member | |
Urbonas, Rolandas | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
Taccani, Rodolfo | Disertacijos gynimo komisijos narys / Dissertation Defense Board Member |
Disertaciniame darbe tiriami energiniai ir ekologiniai rodikliai aukštų sūkių slėginio uždegimo vidaus degimo variklio su konvencine degalų įpurškimo sistema, konvertuojamo veikti dvejopu dyzelino ir gamtinių dujų (toliau – D-GD) kuru. Atsižvelgiant į dvejopo kuro degimo charakteristikos ypatumus, indikatorinio proceso rodiklius, kompleksiniais eksperimentiniais ir skaitinio matematinio modeliavimo metodais ištirtas dvejopu kuru veikiančio variklio energinių ir ekologinių parametrų gerinimo būdas, optimizuojant dyzelino porcijos įpurškimo paankstinimo fazę. Ištirti dvejopo kuro variklio šilumos ir eksergijos balansai, įvertintas kogeneracinio ciklo antrinių šilumos šaltinių naudojimo energinis efektyvumas ir jo didinimo potencialas. Kompleksinių analitinių, eksperimentinių ir skaitinio matematinio modeliavimo tyrimų pagrindu sukurti metodologiniai įrankiai (skaičiavimo metodai, optimizavimo algoritmai ir kt.), taikomi konvertuojamo veikti dvejopu kuru variklio indikatorinio proceso parametrų charakteristikoms tirti ir optimizuoti, siekiant energinio efektyvumo.
The dissertation deals with the changes of energy and ecological parameters of high-speed compression-ignition internal combustion engine, with conventional fuel injection system, convertible to dual-fuel diesel-natural gas fuelled engine. Considering the specificity of dual-fuel combustion influencing the performance of the combustion process characteris-tic, the method of improving the energy and ecological parameters of the dual-fuel engine by early liquid fuel injection phase was evaluated. Limitations of the improvement of energy and ecological indices for the object of study were investigated and confirmed by numerical mathematical modelling. The heat and exergy balance of the dual-fuel engine was investiga-ted and the efficiency of utilization of secondary heat sources and the total efficiency of en-gine operation were evaluated. Based on complex experimental and mathematical numerical modelling research methodological foundations, which do not require large amount of comp-lex data of engine design and work process parameters, to predict the change of energy values of the convertible engine due dual fuel operation.