Browsing by Author "Andrašūnas, Daumantas"
Results Per Page
Sort Options
ETD Specialistų poreikio ir jų pritraukimo būdų įvertinimas Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo mokyklose[Assessing the need for specialists and ways of attracting them in general education schools in Klaipeda city]master thesisAndrašūnas, Daumantas2024-05-29Šiuolaikinėje visuomenėje vis didesnis dėmesys skiriamas švietimo kokybei. Norint užtikrinti aukštą ugdymo lygį, būtina turėti aukštos kvalifikacijos specialistus (pedagogus), kurie galėtų veiksmingai dirbti su mokiniais, tačiau Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo mokyklose pastebimas specialistų trūkumas. Tyrimo tikslas – teoriškai ir praktiškai įvertinus specialistų Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo mokyklose poreikio priežastis, nustatyti veiksmingiausius specialistų pritraukimo būdus ir pateikti siūlymus. Tyrimo metodai: mokslinės ir teisinės literatūros analizė, dokumentų analizė. Kiekybinis tyrimas apima, anketinę apklausą, 18 klausimų (11 uždarų ir 7 atviri). Dalyvavo 86 respondentai, 26 Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo mokyklų direktoriai ir 60 direktoriaus pavaduotojų ugdymui. Kokybinis tyrimas apėmė 7 struktūruotus ir 4 papildomu klausimus – interviu su Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo mokyklų direktoriumi ir direktoriaus pavaduotoju ugdymui. Darbą sudaro dvi dalys – teorinė ir empirinė. Teorinėje dalyje analizuota Klaipėdos miesto savivaldybės paruošta Pedagogų pritraukimo 2020–2024 metų programa, Lietuvos, Latvijos, Italijos, Prancūzijos, Ispanijos, Suomijos (Skandinavijos šalių bendrai) pedagogų trūkumo problema ir priemonės problemai spręsti, pedagogo profesijos prestižas Lietuvoje ir Europos Sąjungos šalyse, pedagogų rengimas ir jų kompetencijų stiprinimas. Empirinėje dalyje pateikta tyrimo metodika, instrumentariumas, kokybinio ir kiekybinio tyrimo analizė ir duomenų interpretacija, pateiktos išvados ir rekomendacijos. Išvados: svarbiausias, specialistų pritraukimą įtakojantis veiksnys yra atlyginimas, darbo krūvis ir geros darbo sąlygos. Specialistų poreikio ir jų pritraukimo būdų įvertinimas Klaipėdos miesto bendrojo ugdymo mokyklose išsikeltos hipotezės pasitvirtino: specialistai renkasi mokyklas, turinčias aukštesnį prestižą, o neigiamas požiūris į mokytojo profesiją neskatina pedagogo profesijos pasirinkimo; darbo sąlygų gerinimas, atlyginimas ir švietimo sistemos politikos kaita lemia pedagogo profesijos pasirinkimą.
4