Browsing by Subject "(selff)-involvement"
Results Per Page
Sort Options
ETD Šeimų, patiriančių laikinąją emigraciją, į(si)traukimas į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą[(Self-)Involvement of families experiencing temporary emigration in pre-school children education]master thesisPorucienė, Vaiva2022-06-06Temos aktualumas: Priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas reglamentuotas įstatymu ir įgyvendinamas numatyta Priešmokyklinio ugdymo programa, sąlyga užtikrinanti kokybišką vaikų ugdymą – priešmokyklinio ugdymo įstaigos ir tėvų darnus bendradarbiavimas, tėvų į(si)traukimas į ugdymą yra svarbiausias veiksnys lemiantis vaiko ugdymąsi ir visuomenės vystimąsi, o laikinosios emigracijos keliami iššūkiai galimai trikdo šeimų į(si)traukimo galimybes. Šiame darbe keliamas mokslinis probleminis klausimas - kaip šeima, patirianti laikinąją emigraciją, į(si)traukia į priešmokyklinio amžiaus vaiko ugdymą, kokios priemonės gali būti taikomos didinti jų įsitraukimą. Darbo tikslas: teoriškai ir empiriškai pagrįsti šeimų, patiriančių laikinąją emigraciją, į(si)traukimą į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą. Darbo uždaviniai: atskleisti šeimų, patiriančių laikinąją emigraciją, į(si)traukimo į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą teorinius pagrindus; išanalizuoti priešmokyklinio ugdymo mokytojų nuomonę apie šeimų, patiriančių laikinąją emigraciją, į(si)traukimą į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą; išanalizuoti šeimų, patiriančių laikinąją emigraciją, į(si)traukimo į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą patirtis. Darbo metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, pusiau struktūruotas interviu, kokybinė turinio analizė. Interviu su priešmokyklinio ugdymo mokytojais ir priešmokyklinio amžiaus vaikų tėvais atliktas 2022 m. sausio – vasario mėn. Interviu sudarė 8 klausimai kiekvienai informantų grupei atskirai, t.y. buvo sudaryti 2 klausimynai. Tyrime dalyvavo 10 informantų, iš jų 5 priešmokyklinio ugdymo mokytojai ir 5 priešmokyklinio amžiaus vaikų tėvai ir mamos. Mokslinės literatūros ir dokumentų analizė atskleidė šeimos į(si)traukimo į priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymą galimybes, laikinosios emigracijos įtaką šeimai bei pagalbos šeimai priemones, taip pat išanalizavo priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymosi iššūkius, kai šeima patiria vieno iš tėvų laikinąją emigraciją, taip pat atskleista priešmokyklinio ugdymo mokytojo vaidmuo ir bendradarbiavimo su šeima formos. Empiriniu tyrimu atskleista priešmokyklinio ugdymo mokytojų ir vaikų tėvų patirtys ryšium su laikinąją emigracija, taip pat jų į(si)traukimo į ugdymą galimybės bei priemonės gerinti.
5