Options
Skaitmeninės rinkodaros efektyvumo mažmeniniuose prekybos tinkluose vertinimas
Galdikienė, Laura |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Pastebima, kad mažmeniniai prekybos tinklai pradėjo intensyviau naudotis skaitmeninės rinkodaros suteiktais privalumais. Skaitmeninės rinkodaros dėka, galima greičiau ir patogiau pasiekti savo vartotojus ir įmonės rinkodaros tikslus. Tačiau nėra aišku, kokias skaitmenines rinkodaros priemones pasirinkti verslo sėkmei, nes daugeliui skaitmeninės rinkodaros priemonių nėra atlikta išsamių tyrimų dėl jų efektyvumo, todėl šio darbo objektas – skaitmeninės rinkodaros priemonių efektyvumas. Tyrimo tikslas – įvertinti skaitmeninės rinkodaros efektyvumą mažmeniniuose prekybos tinkluose. Šiam tikslui pasiekti keliami uždaviniai: išanalizuoti mokslinę literatūrą ir pateikti skaitmeninės rinkodaros koncepcijos elementų ir priemonių efektyvumo teorinius aspektus; išnagrinėti skaitmeninės rinkodaros specifiką ir priemones mažmeniniuose prekybos tinkluose; nustatyti skaitmeninės rinkodaros efektyvumo vertinimo kriterijus; vadovaujantis teorinės ir praktinės analizės pagrindu, pasiūlyti efektyviausias skaitmeninės rinkodaros priemones mažmeniniuose prekybos tinkluose. Šiame darbe buvo taikyta mokslinės literatūros analizės, statistinių duomenų ir kokybinio tyrimo analizės metodai. Kiekybiniam tyrimui naudota anketinė apklausa, kurios imtį sudarė 384 respondentai, o kokybiniam tyrimui naudotas standartizuotas interviu, skirtas 6 ekspertams. Kiekybinio tyrimo rezultatai leido identifikuoti, kokios mažmeninių prekybos tinklų naudojamas skaitmeninės rinkodaros priemones, daro didžiausią įtaką vartotojams. Kokybinio tyrimo rezultatai atskleidė, efektyviausias skaitmeninės rinkodaros priemones mažmeninėje prekyboje, ir vertinimo kriterijus, pagal kuriuos galima įvertinti priemonių efektyvumą. Abiejų tyrimų metu gautų duomenų analizės pagrindu, suformuoti pasiūlymai, skirti mažmeniniams prekybos tinklams. Remiantis mokslinės literatūros, anketinės apklausos ir interviu tyrimo rezultatų analizės metodu, galima teigti, kad skaitmeninės rinkodaros priemonės (reklama paštu, reklama paieškos sistemose, vaizdinė reklama ir socialinių tinklų reklama) yra efektyviausios priemonės mažmeniniuose prekybos tinkluose, siekiant didesnio vartotojų lojalumo ir pardavimų. Tačiau norint sukurti sėkmingą strategiją, būtina vertinti priemonių efektyvumą ir prisitaikyti prie nuolat kintančių vartotojų poreikių.
It is observed that retail chains have started to make more intensive use of the benefits of the digital marketing. Thanks to the digital marketing it is possible to reach the consumers and achieve the marketing goals of the company faster and more conveniently. However, it is not clear which digital marketing tools to choose for the success of the business, since many digital marketing tools have not been thoroughly researched regarding their effectiveness; therefore, the object of this paper is the effectiveness of the digital marketing tools. The aim of the research is to evaluate the effectiveness of the digital marketing in retail chains. The following tasks have been set in order to achieve this objective: to analyse the scientific literature and provide the theoretical aspects of the effectiveness of the elements and tools of the digital marketing concept; to examine the specifics of the digital marketing in retail chains and to present the digital marketing tools used in them; to establish the criteria for the evaluation of the effectiveness of the digital marketing; to offer the most effective digital marketing tools in retail chains based on theoretical and practical analysis. The methods of analysis of scientific literature, the analysis of statistical data and qualitative research have been applied in this work. A questionnaire survey, the sample of which consisted of 384 respondents, has been used for the quantitative research, and a standardised interview for 6 experts has been used for the qualitative research. The results of the quantitative research helped to identify which digital marketing tools used by retail chains have the greatest impact on consumers. The results of the qualitative research revealed the most effective digital marketing tools in retail to achieve marketing goals as well as the evaluation criteria, according to which it is necessary to analyse the effectiveness of tools. On the basis of the the analysis of the data obtained during both researches, proposals for retail chains have been formed. Based on the method of analysis of research results of scientific literature, questionnaire survey and interviews, it can be stated that digital marketing tools (mail advertising, search engine advertising, image advertising and social network advertising) are the most effective tools in retail chains to increase consumer loyalty and sales. However, in order to develop a successful strategy, it is essential to evaluate the effectiveness of the tools and to adapt to the ever–changing needs of consumers.