Options
Darbdavių ir darbuotojų santykiai Lietuvos kosmetikos gamintojų įmonėse rinkodaros aspektu
Lotiukas, Kristijonas |
Darbo gynimo komisijos pirmininkas / Thesis Defence Board Chairman | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member | |
Darbo gynimo komisijos narys / Thesis Defence Board Member |
Šiame magistro darbe yra vertinama Lietuvos kosmetikos gamintojų įmonėse esantys santykiai tarp darbuotojų ir darbdavių per vidinės rinkodaros prizmę. Lietuvos kosmetikos gamintojai siūlo aukštos kokybės produktus, dėl Europos Sąjungos nustatytų standartų. Susiduriant su žmogiškųjų išteklių problemomis ir darbo rinkoje esančiomis kliūtimis Lietuvoje kosmetikos įmonės bando taikyti vidinės rinkodaros priemones. Taip pasiekdami kelis aspektus: išsaugomi lojalūs klientai, pasiekiamas pelnas ir išsaugomi darbuotojai. Šiame darbe yra analizuojamos Lietuvos ir užsienio autorių vidinės rinkodaros skirtingos sampratos, komponentai, metodai ir tikslai. Literatūros analizė pateikia svarbią problemą – nepaisant vidinės rinkodaros svarbos įmonėms, trūksta tyrimų apie vidaus rinkodaros veiksnių analizę ir jų įtaką sėkmingam organizaciniam darbui Lietuvoje veikiančiam pramonės sektoriuje, šiuo atveju kosmetikos gamintojų srityje. Dėl to, tai yra nauja ir aktualu tirti, kokie veiksniai daro teigiamą įtaką vidinei rinkodarai ir sėkmingam organizaciniam darbui, ar tai efektyvu ir naudinga Lietuvos kosmetikos gamintojų įmonėse. Suformuotas tyrimo modelis Lietuvoje kosmetiką gaminančioms įmonėms. Tyrime buvo naudojami dedukciniai ir aprašomieji metodai, kurie susideda iš kiekybinio ir kokybinio tyrimo dėmenų. Tyrimas sudarytas iš dviejų etapų: Lietuvos kosmetiką gaminančių įmonių darbuotojų apklausos ir pusiau struktūrizuoto interviu su Lietuvoje kosmetiką gaminančių įmonių vadovais. Mokslinės literatūros analizė, tyrimo modelis, empirinių duomenų analizė atskleidė kaip organizacinis darbas gali būti sustiprintas taikant vidinės rinkodaros veiksnius. Mokslinio darbo rezultatai iš dalies atitinka mokslinės literatūros išvadas, santykius tarp darbuotojų ir darbdavių galima vertinti teigiamai patvirtinant studijos modelį. Atlikti tyrimo rezultatai gali būti naudingi Lietuvoje kosmetiką gaminančių įmonių darbdaviams numatant tolimesnių santykių gerinimą tarp darbdavių ir darbuotojų pritaikant vidinės rinkodaros veiksnius.
This master's thesis evaluates the relations between employees and employers in Lithuanian cosmetics companies through the internal trade prize. Lithuanian cosmetics manufacturers offer the highest quality products due to the standards set by the European Union. Faced with human resource problems and the labor market, there is an obstacle in Lithuania trying to apply internal marketing tools to cosmetics. In this way, several aspects are achieved: customers are retained, profits are made and employees are retained. In this work, the concepts, components, methods and goals of internal marketing of Lithuanian and foreign authors are analyzed. The analysis of the literature presents an important problem - important companies of internal trade importance, there is a lack of research on the analysis of domestic trade factors and their successful organizational work in the industrial sector in Lithuania, in this case in the field of cosmetics. Therefore, it is new and relevant to investigate the factors that cause positive damage to internal marketing and successful organizational work, whether it is effective and useful in Lithuanian cosmetics companies. A research model for cosmetics companies in Lithuania has been developed. The research was deductive and descriptive methods that consist of elements of quantitative and qualitative research. The study consists of two stages: a survey of employees of Lithuanian cosmetics companies and a structured interview with the heads of cosmetics companies in Lithuania. Analysis of scientific literature, research model, analysis of empirical data revealed how organizational work can be enhanced by applying internal marketing factors. The results of the research are partly in line with the findings of the scientific literature, and the relationship between employees and employers can be seen in a positive light in the work model. The results of the research may be useful for employers of cosmetics companies in Lithuania in anticipating the improvement of further relations between employers and employees by applying internal trade factors.