Options
Elektra varomo laivo sraigto efektyvumo tyrimas
Šlymas, Tautvydas |
Konsultantas / Consultant |
Šiame magistro baigiamajame darbe atliktas analitinis tyrimas, kuriuo siekiama sužinoti kaip skiriasi dyzeliu varomo variklio sraigto efektyvumas palyginus su elektra varoma propulsine sistema. Darbe atlikti T. Žapnicko projektuoto laivo propulsinės sistemos ir sraigto sąveikos skaičiavimai, pasiremiant J. Čerkos knygoje „Laivo teorija“ [25] aprašyta teorija. Iškilusi problema – dyzelinių variklių išmetamųjų dujų emisijos, tuo pačiu, siekiama išsiaiškinti variklio ir sraigto efektyvumų skirtumai tarp dvejų skirtingų varomųjų sistemų. To pasėkoje, apskaičiuoti ir matematiškai palyginti skirtingi laivo greičiai esant toms pačioms sąlygoms ir jų naudingumo skirtumai esant optimaliai opcijai. Analitiniu metodu ir matematiniu palyginu paremtame baigiamajame darbe buvo išnagrinėtos ir palygintos skirtingos propulsinės sistemos. Išanalizuota mokslinė literatūra, teorija apie sraigto skaičiavimo metodus, dujų emisijas, propulsinių sistemų skirtumus bei inovatyvios idėjos, siekiant optimizuoti propulsines sistemas. Suformuluotos išvados bei rekomendacijos tolimesniam tyrimui.
In this master 's thesis, an analytical study was conducted to find out how the efficiency of a diesel powered propeller differs compared to an electrically driven propulsion system. The calculations of the interaction between the propulsion system and the propeller of the ship designed by T. Zapnickas were performed in the work, based on the theory described by J. Čerka „Laivo teorija“ . The problem is that the exhaust emissions of diesel engines, at the same time, seek to find out the differences in engine and propeller efficiencies between the two different propulsion systems. As a result, different ship speeds under the same conditions and differences in their efficiency under the optimal option were calculated and mathematically compared. In the final work based on the analytical method and mathematical comparison, different propulsion systems were examined and compared. Scientific literature, theory of propeller calculation methods, gas emissions, differences of propulsion systems and innovative ideas to optimize propulsion systems are analyzed. Conclusions and recommendations for further research have been formulated.